fbpx

HomeBlogAppstar ConsultingNa co zwrócić uwagę wybierając bramkę płatności?

Na co zwrócić uwagę wybierając bramkę płatności?

Na co zwrócić uwagę wybierając bramkę płatności?

Spis treści

⏱️ Czas czytania: ok. 6 min.

Klienci w sklepie internetowym chcą płacić szybko i bezpiecznie. Dlatego bramki płatności online to kluczowy element powodzenia sklepu internetowego.

Faktem jest, że w każdym sklepie internetowym możliwość płatności online to obecnie konieczność. E-commerce rośnie w siłę, a bramka płatności to niezbędny elementem każdej strony internetowej sprzedającej produkty lub usługi. To one umożliwiają bezpieczne i efektywne przetwarzanie transakcji online, co przekłada się na satysfakcję klienta z zakupu. Wybór odpowiedniej bramki płatności może zdecydować o sukcesie Twojego biznesu, a proces wyboru nie zawsze jest prosty. Poniżej znajdziesz się czynniki, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas wyboru odpowiedniej bramki płatności dla Twojego sklepu internetowego.

Czym są bramki płatności?

Bramka płatności to system dostarczany przez agenta rozliczeniowego, dzięki któremu przeprowadzany jest cały proces transakcji: od klienta do właściciela sklepu internetowego.

Jak wygląda płatność z wykorzystaniem bramki płatności? Jej działanie można porównać do tradycyjnego terminala do kart płatniczych, który znajduje się w sklepie fizycznym. Kiedy klient dokonuje płatności online, bramka płatności szyfruje dane dotyczące płatności, wysyła je do banku emitenta karty (banku klienta) w celu zatwierdzenia, a następnie przekazuje odpowiedź (zatwierdzenie lub odrzucenie transakcji) z powrotem do strony internetowej. Bramki płatnicze pozwalają dokonywać transakcji za pomocą kart kredytowych/debetowych, szybkich przelewów czy płatności mobilnych.

Co warto brać pod uwagę wybierając bramkę płatności?

1. Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo jest niewątpliwie jednym z najważniejszych czynników. Dlatego koniecznie sprawdź, czy potencjalna bramka płatności jest zgodna z PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). To międzynarodowy standard bezpieczeństwa, który zapewnia ochronę danych kart płatniczych. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na funkcje, takie jak tokenizacja czy szyfrowanie danych, które mogą dodatkowo podnosić poziom bezpieczeństwa.

2. Metody płatności

Twoja bramka płatności powinna obsługiwać szeroki zakres metod płatności, które są popularne wśród Twoich klientów. Należą do nich karty kredytowe i debetowe, PayPo, szybki przelew online czy płatności BLIK, a w niektórych przypadkach także płatności kryptowalutami. Przykładowo, platforma PayU obsługuje wiele różnych metod płatności, co jest jej niewątpliwym atutem. Wybór przez klienta metody płatności jest uzależniony między innymi od rodzaju produktów, które sprzedajesz. Przykładowo, produkty droższe mogą wymagać opcji płatności za pobraniem.

3. Rodzaj obsługiwanych kart płatniczych

Bramki płatności umożliwiają obsługę kart płatniczych, co znacznie ułatwia integrację takiej formy płatności w sklepie online. Istnieją jednak różnice w rodzaju obsługiwanych kart przez różnych operatorów płatności. Karty Visa i Mastercard są obsługiwane przez wszystkie bramki płatności, czego nie można powiedzieć na przykład o płatności kartą American Express, która również jest bardzo popularna.

4. Integracja z platformą e-commerce

Jeśli korzystasz z platformy e-commerce, takiej jak Shopify, WooCommerce czy PrestaShop, ważne jest, aby wybrana bramka płatności była z nią kompatybilna. Większość popularnych systemów płatności posiada dedykowane wtyczki lub moduły, które ułatwiają integrację z platformami e-commerce.

5. Opłaty i prowizje

Jak to w biznesie, koniecznie trzeba zwrócić uwagę na koszty. Opłaty i prowizje różnią się w zależności od bramki płatności. Niektóre mają stałe miesięczne opłaty, inne pobierają prowizję od każdej transakcji. Przykładowo, Bluemedia pobiera 1,19% opłaty miesięcznej. Korzystając z Przelewy24 wartość prowizji to 1,29% + 30gr. W przypadku iPayU, różne metody płatności posiadają inną wartość prowizji. Za płatność BLIK-iem operator pobiera 1,3% transakcji, za przelew online oraz płatność odroczoną – 0,99% a kartą płatniczą – 1,3% + 30gr. Nie zawsze różnica 1% w wysokości prowizji będzie zauważalna, jednak gdy Twój biznes zacznie się rozwijać, może się okazać, że wybór danego dostawcy stanie się mniej opłacalny, niż korzystanie z usług jego konkurencji. Prowizje to często sprawa indywidualna – można je negocjować. Jak wygląda rozliczenie? Zazwyczaj operator bramki płatności odciąga wartość prowizji na konie miesiąca, wyliczając jej wartość na podstawie środków, które wpłynęły z zamówień.

W niektórych przypadkach pobierana jest również opłata aktywacyjna (np. PayU – 39 zł jednorazowej opłaty). Podobnie jest dodatkowymi funkcjami, za niektóre będziesz musiał dopłacić. Warto również sprawdzić, czy nie ma ukrytych opłat, takich jak opłaty za chargebacki czy opłaty za międzynarodowe transakcje.

6. Płatności międzynarodowe

Niektóre bramki płatności są dostępne tylko w określonych regionach. Jeśli prowadzisz sprzedaż międzynarodową, upewnij się, że wybrana bramka płatności obsługuje wszystkie kraje, do których sprzedajesz. Metodą płatności, która oferuje taką opcję jest przykładowo Apple Pay czy Google Pay.

7. Wsparcie klienta

Dobre wsparcie klienta jest niezwykle ważne, szczególnie gdy natrafisz na problemy techniczne lub masz pytania dotyczące transakcji. Nie raz spotkasz się z błędem ze strony operatora płatności. W takich momentach najważniejsze jest szybkie działanie. Dowiedz się, jak wygląda kontakt z dostawcą usług płatniczych i upewnij się, że oferuje on szybkie i skuteczne wsparcie. W tej kwestii dobrze radzi sobie Przelewy24, polska bramką płatności, gdzie obsługa klienta i strefa pomocy na stronie internetowej jest dobrze zorganizowana.

Co preferują polscy konsumenci?

Ulubiona metoda płatności Polaków to szybie przelewy, które preferuje 70% kupujących online. Na drugim miejscu znalazły się płatności mobilne, a konkretnie coraz popularniejszy BLIK. W całym 2022 roku aż 60% transakcji e-commerce odbywało się pośrednictwem BLIK-a. W następnej kolejności Polacy preferują płatność kartą. (Gemius, 2022).

Wybór odpowiedniej bramki płatności to kluczowy element prowadzenia sklepu internetowego. Pamiętaj, że ostateczny wybór powinien zależeć od specyfiki Twojego biznesu oraz preferencji Twoich klientów. Bezpieczeństwo, różnorodność sposobów płatności, integracja z platformą, koszty, wsparcie klienta i dostępność geograficzna to czynniki, które powinieneś wziąć pod uwagę podczas podejmowania decyzji.

Jeżeli decyzja o założeniu sklepu internetowego dopiero przed Tobą i nie wiesz, która oferta operatora płatności jest dla Ciebie optymalna – skontaktuj się z naszymi specjalistami. Skorzystaj z darmowej konsultacji, wspólnie omówimy Twój przypadek i wybierzemy najlepszą opcję.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Podczas krótkiej rozmowy będziesz mógł przedstawić swoje problemy i wątpliwości, a doświadczony konsultant postara się udzielić Ci odpowiedzi.

Spodobał Ci się ten artykuł ? Udostępnij go :)