fbpx

HomeBlogAppstar E-commerceGdzie zdobywać wiedzę o eCommerce? 10 źródeł wiedzy

Gdzie zdobywać wiedzę o eCommerce? 10 źródeł wiedzy

Gdzie zdobywać wiedzę o eCommerce? 10 źródeł wiedzy

Spis treści

W dzisiejszym dynamicznym świecie e-commerce, gdzie technologia i trendy ciągle ewoluują, naprawdę trudno nadążyć za zmianami… Ale nie martw się! W tym artykule pokażemy Ci 10 sprawdzonych źródeł, które pozwolą Ci rozwijać się i być na bieżąco w branży e-commerce. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą czy doświadczonym ekspertem… jeśli zależy Ci na tym, aby rozwijać siebie samego jak i swój biznes – ten artykuł jest dla Ciebie!

Przeczytaj artykuł lub obejrzyj wideo 🎬⬇️

https://www.youtube.com/watch?v=7NGjdwinIDE

Kursy online

Kursy online to świetny sposób na zdobywanie wiedzy w dogodnym dla Ciebie czasie. Istnieje wiele platform oferujących kursy z zakresu e-commerce, takich jak Edueb. My korzystamy z tej platformy do szkolenia się w różnych dziedzinach. Wybieraj kursy od zaufanych ekspertów, którzy faktycznie mają doświadczenie w prowadzeniu biznesu online.

Skąd wiedzieć, który kurs online wybrać?

Dobry kurs jest… aktualny. Zwracaj uwagę na to, aby kurs był aktualny, najlepiej z bieżącego roku, im młodszy tym lepiej, ponieważ branża jest bardzo dynamiczna. To jedna z ważniejszych kwestii. Wybieraj te, które skupiają się się na konkretnej dziedzinie, w której chcesz się doszkolić.

Wybieraj kursy od zaufanych osób – np. takich, które obserwujesz w social mediach i wiesze, że mają doświadczenie i wiedzę o branży. Jeśli nie obserwujesz danej osoby, popytaj o opinie innych osób z branży, znajomych, innych pracowników, na grupach na facebooku itd. Zawsze sprawdzaj też opinie osób, które już przeszły przez dany kurs – sprawdź czy nie jest on zbyt ogólny i czy w ogóle warto za niego płacić $.

Zacznij od ustalenia, w jakim obszarze brakuje Ci wiedzy, a dopiero później szukaj odpowiednich kursów.

Darmowe webinary

Webinary są doskonałą formą zdobycia wiedzy w skrócie. Wiele osób udostępnia bezpłatne webinary, które możesz obejrzeć w dogodnym dla siebie czasie i tym jednocześnie zachęca do wykupienia swoich kursów online. Warto skorzystać z tej formy wiedzy, szczególnie jeśli nie masz budżetu na płatne szkolenia a może przy okazji znajdziesz zaufaną osobę, od której w przyszłości nauczysz się więcej.

Newslettery

Zapisz się na newslettery ekspertów, którzy posiadają potrzebną Ci wiedzę. Dzięki temu otrzymasz regularne dawki wiedzy w swojej skrzynce pocztowej. Warto wybrać kilka spośród najlepszych newsletterów, które będą dla Ciebie najbardziej interesujące i nie przekształcą się w dodatkowe obowiązki. nie warto przesadzać z ilością zapisów – może z czasem stać się to przytłaczające i zniechęcać nas do dalszej edukacji.

Na przykład, jesli chcesz podszkolić się z Google Analytics, warto zapisać się do newslettera Macieja Lewińskiego, który raz w miesiącu przekazuje bardzo praktyczną wiedzą właśnie odnośnie Google Analytics.

Największa zaleta newsletterów to to, że są, po pierwsze, darmowe 🤑 a po drugie – w każdej chwili można się z nich wypisać. Ryzyko- zerowe!

Grupy na Facebooku

Na Facebooku istnieje wiele grup związanych z e-commerce, w których można wymieniać się wiedzą i doświadczeniami. Warto dołączyć do grup, które są moderowane przez praktyków z branży i oferują wartościowe treści. Warto być aktywnym na takich w grupach i pytać o pomoc w razie potrzeby. To nic nie kosztuje, a naprawdę może okazać się przydane.

Jeśli np. posiadasz sklep oparty na danej platformie, np. WooCommerce, korzystasz z narzędzi np. Baselinker – znajdziesz grupy, które specjalizują się właśnie w tych obszarach. Przeważnie grupy branżowe są merytoryczne i pełne wiedzy, jednak trzeba być wyczulonym na to, że uczestnikami grup są osoby z działów marketingowych takich firm. Np. na grupie o Baselinker znajdziemy osoby z działu marketingu tej właśnie firmy. Czy to źle? Niekoniecznie, ale warto mieć to na uwadze 😉

Jest to również źródło darmowe, więc dlaczego by nie skorzystać 😃

Porady konsultacyjne

Jeśli potrzebujesz indywidualnej pomocy w rozwiązaniu konkretnych problemów związanych z e-commerce, warto skorzystać z porad konsultantów. Można umówić się na jednorazową konsultację lub nawiązać dłuższą współpracę. Ta forma jest jednak płatna i dedykowana już bardziej doświadczonym przedsiębiorcom. Warto taką współpracę wykorzystać „na maxa”, ponieważ tacy konsultanci to najczęściej osoby z naprawdę dużym doświadczeniem, którym mogą się z nami podzielić.

W appstarze prowadzimy takie płatne konsultacje. Podczas godzinnej rozmowy przekazujemy Ci rozwiązania, które dadzą Ci świeże spojrzenie na Twój biznes. Jak wygląda taka konsultacja? Więcej dowiesz się tutaj ➡️ płatna konsultacja.

W appstar mamy także usługę darmowej konsultacji, która sprawdza się naprawdę bardzo dobrze. Podczas takiej 30-minutowej rozmowy omawiamy najważniejsze kwestie danego biznesu, możliwe rozwiązania i najczęściej – po prostu nawiązujemy dalszą współpracę. Na taką rozmowę możesz umówić się tutaj – darmowa konsultacja.

Podcasty

Kolejnym darmowym i jednym z bardziej merytorycznych źródeł wiedzy są podcasty. Szczególnie, jeśli masz dużo czasu na słuchanie np. podczas jazdy samochodem. Możesz ich słuchać w trakcie podróży, podczas biegania lub innych codziennych czynności.

Sztuka i E-commerce oraz Rozmowy na zapleczu to podcasty prowadzone przez ekspertów z branży, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Te mogę zdecydowanie polecić. Podcast Rozmowy na zapleczu Który prowadzony jest przez Grzegorza Frontczaka Który prowadzi na co dzień firmę Wytwarzającą sklepy na Prestashop Marek z kolei prowadzi firmę, która wytwarza sklepy na Magento Należy o tym pamiętać słuchając odcinków danego eksperta. Warto mieć ten kontekst, w jakiej dziedzinie on się specjalizuje, ponieważ też daje to taki szerszy ogląd i łatwość zrozumienia przekazywanych treści.

Sam prowadzę podcast „Więcej niż e-commerce”, w którym opowiadam o wielu kwestiach bardziej lub mniej ogólnych, właśnie z branży e-commerce. Pokazuję konkretne rozwiązania i narzędzia, które zainteresują osoby właśnie z tej branży i nie tylko… Zobacz kanał Więcej niż e-commerce.

Dużą zaletą podcastów jest to, że te najbardziej popularne zazwyczaj są regularne. To bardzo ułatwia przyswajanie wiedzy, ponieważ mamy poczucie, że jesteśmy w stałym procesie kształcenia.

Książki

Choć nie jest to mój ulubiony sposób zdobywania wiedzy, warto wspomnieć o książkach. Istnieje wiele pozycji z zakresu marketingu, biznesu i e-commerce, które mogą być dla Ciebie cenne. Wybieraj książki od autorów, którzy mają doświadczenie w prowadzeniu sklepów internetowych i regularnie aktualizują swoje publikacje.

Są oczywiście takie książki, które są powiedzmy bardziej uniwersalne. Ale są też dostępne książki specjalistyczne, np. z zakresu marketingu – książka „Co chce wiedzieć klient” Marcusa Sheridana, wszystkie książki Artura Jabłońskiego, które na bieżąco wydaje. To są takie pozycje pisane w sposób dość uniwersalny. Nawet książka o reklamach na Facebooku, wydana już jakiś czas temu. Pomimo tego, że Facebook dość dynamicznie zmienia interfejs to książka jest napisania w taki sposób, że po jej przeczytaniu nie mamy poczucia, że zmarnowało się czas.

Studia

Jeśli chcesz głębiej zgłębić wiedzę na temat e-commerce, możesz rozważyć studia podyplomowe lub studia pierwszego lub drugiego stopnia z tej dziedziny. Dzięki nim zdobędziesz solidne podstawy teoretyczne i praktyczne, które będą przydatne w prowadzeniu biznesu internetowego.

Konferencje i spotkania branżowe

Konferencje i spotkania branżowe to doskonałe okazje do zdobycia wiedzy i nawiązania kontaktów z innymi przedsiębiorcami.

Różnego rodzaju spotkania branżowe, konferencje ogólnobiznesowe, dają wiedzę na temat tego w jaki sposób uporać się z tematami HRowymi, z tematami budżetowymi, tematami np. jak zarządzać procesami, jak zarządzać ludźmi, jaki sposób wprowadzać zmiany itd… W trakcie takich wydarzeń możesz wysłuchać inspirujących prelekcji i porozmawiać z ekspertami z danej dziedziny. Tak naprawdę wystarczy, że z tej konferencji wyniesie się jedną małą myśl, która doprowadzi do jakichś zmian w organizacji…

Jeżeli jesteśmy nastawieni na to, żeby zdobywać taką wiedzę merytoryczną, techniczną to wtedy warto wybierać takie konferencje, gdzie na liście prelegentów są praktycy i też np. osoby, które w ramach danej organizacji odpowiadają za działy związane np. z technologią.

Doświadczenie

Prawda jest taka, że bez doświadczeń i bez praktycznego działania, e-commerce’u nie da się nauczyć… Życie bardzo szybko zweryfikuje to, że jednak czegoś tam zabrakło. Jeżeli ktoś pyta się mnie gdzie ja nauczyłem się e-commerce’u, to odpowiadam, że w praktyce. Prowadząc jeden, drugi, trzeci, czwarty e-commerce, rozwijając je na co dzień… Tak naprawdę każdy dzień w e-commerce to 100 tys. problemów, które trzeba rozwiązać.

Podsumowanie

Zdobywanie wiedzy na temat e-commerce jest niezwykle ważne, szczególnie jeśli chcesz rozwijać swój biznes internetowy. Wybieraj sprawdzone źródła, takie jak kursy online, webinary, podcasty, które będą dla Ciebie najbardziej wartościowe. Pamiętaj również, że doświadczenie jest kluczowe w rozwoju w e-commerce, więc działaj i ucz się na bieżąco. Powodzenia w zdobywaniu wiedzy i rozwijaniu swojego biznesu online!

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji

Podczas krótkiej rozmowy będziesz mógł przedstawić swoje problemy i wątpliwości, a doświadczony konsultant postara się udzielić Ci odpowiedzi.

Spodobał Ci się ten artykuł ? Udostępnij go :)