fbpx

HomeJak zbudować intuicyjny sklep internetowy? Jakich błędów nie popełniać?

Jak zbudować intuicyjny sklep internetowy? Jakich błędów nie popełniać?

WnE#53

Jak zbudować intuicyjny sklep internetowy?
Jakich błędów nie popełniać?

Oglądaj lub słuchaj jak Ci wygodnie

jesteśmy na...

📩 Subskrybuj podcast

Otrzymuj informacje o najnowszych odcinkach i bądź na bieżąco z nowinkami w świecie e-commerce!

Wojciech Piszora - konsultant eCommerce, Autor WnE Podcast

Ekspert w dziedzinie e-commerce,  programista z dużym doświadczeniem w branży. Współwłaściciel sklepu internetowego oraz firmy consultingowej, specjalizującej się w prowadzeniu działalności e-commerce. Jego wiedza i praktyczne umiejętności uczyniły go specjalistą w tej dziedzinie. Na swoim blogu dzieli się wiedzą, najlepszymi praktykami i praktycznymi radami pomagając innym osiągnąć sukces w cyfrowym świecie e-handlu.

Unlimited Resources

Amet minim mollit non deserunt ullamco est sit aliqua dolo

Download Free Resources

Figma Included

Amet minim mollit non deserunt ullamco est sit aliqua dolor.
Access to Figma File
Checklista sklepu internetowego

11 funkcjonalności, które powinien posiadać
każdy sklep

Funkcja obsługi zamówień
  • Zarządzanie zamówieniami: Przegląd wszystkich zamówień z możliwością filtrowania (np. według daty, statusu, klienta).
  • Edytowanie zamówień: Możliwość wprowadzania zmian w zamówieniach, takich jak modyfikacja ilości produktów czy adresu dostawy.
  • Status zamówienia: Aktualizacja statusu zamówienia i powiadamianie klientów.
Funkcja nadawania paczek
  • Generowanie etykiet wysyłkowych: Automatyczne tworzenie etykiet z danymi klientów.
  • Integracja z kurierami: Bezpośrednia integracja z firmami kurierskimi umożliwiająca łatwe nadawanie paczek.
  • Śledzenie przesyłek: Możliwość monitorowania statusu przesyłek i informowanie klientów o etapach dostawy.
Funkcja katalogu produktów
  • Zarządzanie produktami: Łatwe dodawanie, edytowanie i usuwanie produktów z katalogu.
  • Zarządzanie kategoriami: Organizacja produktów w odpowiednie kategorie i podkategorie.
  • Magazynowanie: Śledzenie stanów magazynowych i automatyczne aktualizowanie dostępności produktów.
Funkcja analityki
  • Raporty sprzedaży: Generowanie raportów na temat sprzedaży w różnych okresach czasowych.
  • Analiza zachowań klientów: Monitorowanie, jakie produkty są najczęściej oglądane i kupowane.
  • Optymalizacja kampanii: Analiza skuteczności działań marketingowych i rekomendacje dotyczące przyszłych kampanii.
Funkcja zarządzania klientami
  • Baza danych klientów: Przechowywanie i zarządzanie informacjami o klientach, takimi jak dane kontaktowe, historia zakupów, preferencje.
  • Segmentacja klientów: Możliwość dzielenia klientów na segmenty w celu lepszego targetowania kampanii marketingowych.
  • Obsługa reklamacji i zwrotów: Procesowanie zwrotów i reklamacji oraz monitorowanie ich statusu.
Funkcja marketingu i promocji
  • Tworzenie kuponów i rabatów: Generowanie kodów rabatowych, ustawianie promocji i specjalnych ofert.
  • Newslettery: Narzędzia do wysyłki newsletterów i automatycznych e-maili do klientów.
  • Integracja z mediami społecznościowymi: Łatwe udostępnianie produktów i ofert na platformach społecznościowych.
Funkcja zarządzania treścią
  • Blog i aktualności: Możliwość tworzenia i publikowania postów blogowych oraz aktualności sklepu.
  • Strony informacyjne: Tworzenie i edytowanie stron informacyjnych, takich jak regulaminy, polityka prywatności, FAQ.
  • System recenzji: Moderacja i zarządzanie recenzjami produktów.
Funkcja zarządzania płatnościami
  • Integracja z różnymi bramkami płatności: Obsługa różnych metod płatności, takich jak karty kredytowe, przelewy bankowe, płatności mobilne.
  • Automatyczne fakturowanie: Generowanie faktur i wysyłka ich do klientów.
  • Monitorowanie płatności: Śledzenie statusu płatności i zarządzanie nieudanymi transakcjami.
Funkcja bezpieczeństwa
  • Zarządzanie uprawnieniami: Możliwość definiowania różnych poziomów dostępu dla pracowników sklepu.
  • Backup danych: Regularne tworzenie kopii zapasowych danych sklepu.
  • Monitorowanie aktywności: Śledzenie logów i aktywności użytkowników administracyjnych.
Funkcja wsparcia technicznego
  • System ticketów: Możliwość zgłaszania problemów technicznych i śledzenie statusu ich rozwiązywania.
  • Chat na żywo: Narzędzie do bezpośredniego kontaktu z klientami w czasie rzeczywistym.
  • Baza wiedzy: Dostęp do poradników i FAQ dla administratorów sklepu.
Funkcja zarządzania użytkownikami
  • Zarządzanie kontami użytkowników: Możliwość tworzenia, edytowania i usuwania kont użytkowników, zarówno klientów, jak i pracowników.
  • Uprawnienia i role: Definiowanie różnych ról użytkowników z odpowiednimi uprawnieniami (np. administrator, menedżer, pracownik magazynu).
  • Logi aktywności: Monitorowanie działań użytkowników w systemie w celu zapewnienia bezpieczeństwa i identyfikacji potencjalnych problemów.
  • Resetowanie haseł: Możliwość resetowania haseł użytkowników oraz wymuszanie zmian haseł w regularnych odstępach czasu.
  • Autoryzacja dwuskładnikowa (2FA): Opcja włączenia dodatkowego zabezpieczenia dla kont użytkowników poprzez dwuskładnikową autoryzację.

Transkrypcja odcinka

Poniżej znajdziesz pełen transkrypt odcinka. Oczywiście film na YouTube posiada napisy w języku polskim.

Inspiracjom do nagrania dzisiejszego odcinka są wydarzenia które wydarzyły się ostatnio w moim życiu które są nie związane z ecommercem ale pod ich wpływem zacząłem myśleć i zastanawiać się nad tym Czy ta sytuacja ma jakieś znaczenie, jakieś przewożenie na na sklepy internetowe, na biznes ecommerce no i parę punktów styku znalazłem Co to za historia i jak ona przykłada się na prowadzenie biznesu online O tym w dalszej części odcinka Ja nazywam się Wojciech пишora i na co dzień prowadzę własne sklepy internetowe oraz firmę która pomaga, doradza innym e-commercem w rozwijaniu ich biznesu oraz firmę, która wytwarza narzędzia, technologie właśnie z zakresu e-commerce Jeżeli ta tematyka jest dla ciebie ciekawa jeżeli prowadzisz swój sklep internetowy albo dopiero zamierzasz zacząć To zapraszam Cię do wysłuchania tego odcinka A temat dzisiejszego odcinka brzmi Jak zbudować intuicyjny sklep internetowy i jakich błędów nie popełniać No dobra No to z tytułu odcinka już wiecie że temat będzie dotyczył intuicyjności sklepu jeżeli tak można o tym powiedzieć Ja bym nawet to rozszerzył Dlatego, że jedna rzecz to platforma sprzedażowa jako taka A druga rzecz to po prostu biznes, jako całość I to wszystko, co otacza platformę sklepową bo e-commerce to nie jest tylko platforma oczywiście, czyli po prostu sklep internetowy ale to też cała obsługa, komunikacja, marketing wprowadzenie ruchu i tak dalej No właśnie I skąd w ogóle pomysł na ten odcinek? Ono wziął się stąd, że ja kilka dni temu musiałem załatwić coś w Warszawie no i musiałem skorzystać z usługi hotelowej w jednym z hoteli dość znanej ogólnopolskiej sieci chyba nawet ogólnoświatowej z której zazwyczaj usług korzystam natomiast ten hotel, do którego przyjechałem już po raz któryś w ostatnim czasie przeszedł remont No i generalnie to jest bardzo dobry wysoki poziom nie mam co do tego zastrzeżeń poza tym jednym ale, o którym Wam właśnie teraz opowiem Pan wydał mi karty do pokoju i ja wjechałem windą na piętro przykładam kartę do drzwi naciskam klamkę ponieważ budowa drzwi sugerowała, że drzwi otwierają się na zewnątrz pociągnąłem klamkę do siebie Nie zakładam że 99% z Was nie zwraca uwagi na to czy drzwi otwierają się do środka czy drzwi otwierają się do wewnątrz czy na zewnątrz natomiast stojąc przed drzwiami nie myśląc o tym specjalnie co należy zrobić wykonujecie jakąś czynność naciskacie klamkę i drzwi pacie albo ciągniecie i nawet nie zdajecie sobie sprawy z tego że budowa drzwi to jak one są osadzone jak wygląda futryna podświadomie sugeruje Wam czy tą klamkę należy popchnąć czy pociągnąć zalecam takie ćwiczenie możecie sobie to sprawdzić i w 99% przypadków wykonacie tą czynność prawidłowo w ogóle o niej nie myśląc i nawet nie szukając nie sugerując si ć czy gdzieś są jakieś kartki jakieś naklejki z podpowiedzią co należy zrobić żeby dostać się do środka no więc ponieważ budowa tych drzwi sugerowała że należy je pociągnąć no to ja nacisnąłem klamkę pociągnąłem raz drzwi się nie otworzyły przyłożyłem kartę jeszcze raz ona tam ten zamyk wydawał jakiś dźwięk ale jak to w hotelach nigdy nie wiesz czy ten dźwięk sugeruje że akurat drzwi pokoju się czy zaryglowały czy nic się nie wydarzyło ten dźwięk akurat nie jest intuicyjny w żaden sposób no więc ja pociągnąłem jeszcze raz jeszcze raz i w pewnym momencie kiedy już chciałem cofać się dowindy z informacją że karty które dostałem do pokoju nie działają okazało wpadłem w taki pomysł że może by te drzwi jednak popchnąć chociaż było to zupełnie nieintuicyjne i wydawało mi się to bez sensu no bo budowa drzwi ted znaczy sugerowała że należy je pociągnąć to postanowiłem je popchnąć no bo faktycznie drzwi w hotelach otwierane do zewnątrz do korytarza no to raczej dość dziwne i niespotykane rozwiązanie aczkolwiek kinyś się z tym spotkałem dlatego może nie w pierwszym momencie wydało mi się to niemożliwe że takie rozwiązanie ktoś zastosował i oczywiście okazało się że drzwi otwierają się do środka ja wszedłem do wewnątrz i potem generalnie już do tego obsługa no klienta tego jak jesteśmy prowadzeni już po wejściu do pokoju uważam że w tych hotelach jest akurat na wysokim poziomie dlatego że od razu głos zinformuje nas aby umieścić kartę w czytniku ten czytnik miga on się podświetla ten dźwięk jest w dwóch językach on się donbywa z tego czytnika więc już wiemy co mamy zrobić no i kolejną rzeczą która jest zawsze najważniejsza po wejściu do hotelu jest hasło do wifi oczywiście no i tutaj też podchodzimy do takie takiej tableta którą z kontuzjami steruje się całym tym pokojem oświetleniem, temperaturą i tak dalej i telewizorem i pierwsze co się na ekranie wyświetla to hasło do wify więc uważam że generalnie obsługa i taki cały uzer experience tego hotelu jest naprawdę na wysokim poziomie może bardziej powinienem powiedzieć customer journey bo uzer experience bardziej odnosi się do do strony Internetowych sklepu , do takich rozwiązań cyfrowych no właśnie czego ten odcinek uczy okej no i po co ja w ogóle o tym mówię czego ten przykład mnie nauczył, do jakich wniosków mnie doprowadził otóż bardzo często jest tak że kiedy zgłasza się do nas ktoś kto chce stworzyć sklep Internetowy ma takie podejście że ten sklep internetowy musi być wow on musi być super on musi być inny niż wszystkie on musi się wyróżniać klient musi wiedzieć że to jest sklep tej marki najczęściej, uwaga ozgrozo marki która nie istnieje znaczy ktoś rozpoczyna swoją przygodę w e-commerce to jest jest tylko pierwszy sklep Internetowy tworzy jaki jakiś brand nikt nigdy o tym brandzie nie słyszał i takim pierwszym pomysłem na to żeby wyróżnić się na rynku jest nieintuicyjny sklep Internetowy bo najczęściej to sprowadza się do tego że takim pierwszym pomysłem jest na przykład zastosowanie innej ikonki koszyka niż robią to wszyscy na przykład w przypadku branży odzieżowej zamiast takiej klasycznej ikonki koszyka do jakiej jesteśmy przyzwyczajeni czyli koszyka który wygląda jak koszyk sklepowy albo taki koszyk podręczny ktoś używa z nazwiska ikonki wieszaka kojarzy się z ubraniami ale kojarzy się też z przymierzalni czyli w takim miejscu gdzie my bardziej testujemy sprawdzamy, a niekoniecznie kupujemy no bo jak idziemy do sklepu stacjonarnego to nie kupujemy rzeczy w przymierzalni tylko przy kasie więc tego typu różne rozwiązania w sklepie internetowym finalnie dają negatywny efekt w postaci tego że klient nie umie się w takim sklepie poruszać no i najczęściej jest tak mamy też do czynienia z drugim typem klientów który przychodzi i mówi że no on widział takie rozwiązanie w czterech innych dużych sklepach internetowych i w jego sklepie internetowym też to musi być tak zrobione nie mając kompletnie pojęcia po pierwsze czy to rozwiązanie w tych sklepach działa bo nie ma dostępu do analityki danych jakościowych, ilościowych czy to rozwiązanie przynosi efekt nie biorąc w ogóle pod uwagę tego że są to na przykład sklepy z zupełnie innej branży z zupełnie innym rodzajem asortymentu nie biorąc pod uwagę tego że to sklepy działające na zupełnie innych rynkach o tym jakie tutaj błędy można popełnić bo tak naprawdę mógłbym nagrać osobny odcinek bo też to jest bardzo częsty przypadek kiedy klienci naoglądają się różnych stron internetowych i przychodzą z konkretnymi rozwiązaniami jako poparcie swoich wyborów, test wstawiają wtedy bardzo silne najczęściej bardzo duże, silne brandy powołując się na to że oni mają to tak zrobione ja już pomijam takie przypadki Kiedy ktoś powołuje się na rozwiązania z aplikacji mobilnej i próbuje je przenieść do sklepu internetowego 1 do 1 Kiedyś mówiłem że jest to duży błąd i nie należy tak robić Natomiast dzisiaj chciałbym się skupić na tym i powiedzieć w jaki sposób sprawdzić żeby sklep internetowy był intuicyjny prosty przyjazny czego nie robić żeby nie doprowadzić do sytuacji kiedy po naszym sklepie nie będzie można się poruszać jak u siebie w domu I niestety sprowadza się do tego że najczęściej trzeba kopiować rozwiązania do których konsumenci są przyzwyczajeni Dobra to będzie w dwóch częściach ten odcinek bo mi się tam wyłączyło Jedziemy dalej Ten ukryty koszyk o tym ukrytym koszyku zakupowym już mówiłem i to myślę że jest to raczej jasne i oczywiste Natomiast takie niejasne nawigacje które często zdarzają się w sklepie czyli jestem na stronie jakiegoś produktu i chciałbym wiedzieć do jakiej kategorii ten produkt jest przypisany do jakiej podkategorii a również cały tym doświadczeniem dokładnie wiedzieć w jakiej hierarchii produktów ten dany produkt się znajduje bo dzięki temu na przykład widzę jak ta hierarchia jest skonstruowana i widzę że są dostępne jeszcze inne produkty czy z tej serii z tej kategorii czy są produkty na przykład dostępne z takim tagiem dzięki temu jestem w stanie się zorientować w ofercie tego sklepu internetowego To co bardzo często się zdarza to takie nietypowe nazewnictwo tworzymy markę i to faktycznie najczęściej ten błąd popełniają firmy które dopiero wchodzą z jakąś nową marką i rozpoczynają swoją przygodę to znaczy próbują wyróżnić się na tle nie tyle.. próbują wyróżnić się na tle tym w jaki sposób prowadzą komunikację i to jest ok z tym że to potem przekłada się na nazewnictwo i na przykład używania jakiegoś żargonu terminów takich niestandardowych określeń które są jakieś takie cool albo albo są na przykład dostosowane do danej branży czyli są znane tylko dla osób które poruszają się w danej branży albo inny przykład na przykład influencerszy którzy tworzą swoje sklepy internetowe mają taką tendencję że by na stronie swojego sklepu komunikować się w taki sam sposób w jaki komunikują się w social mediach zapominając o tym, że w social mediach komunikują się tylko do swojej grupy i o ile tworzą sklep internetowy tylko dla swojej grupy co jest generalnie błędem jest to jeszcze powiedzmy, że zrozumiałe natomiast trzeba pamiętać o tym że nie tworzy się sklepu tylko dla swojej grupy tylko jednak z takim założeniem że ten sklep wyjdzie szerzej i że ta marka którą tworzy dana osoba będzie też trafiała do osób spoza jego kręgu czyli spoza osób które ją obserwują i wtedy jakieś komunikaty czy opisy czy podpisy na przyciskach mogą być niezrozumiałe na przykład zamiast standardowych dodaj do koszyka ktoś na przykład użyje dodaj do torby albo dodaj do tytki jak to się mówi w Wielkopolsce wtedy może dojść do sytuacji że jakieś hasła, jakie komunikaty na stronie będą docierały tylko do osób z danego regionu czy z danej konkretnej grupy Mówiąc o tym, że sklep jest intuicyjny tak naprawdę, musimy zaspokoić kilka takich podstawowych funkcjonalności sklepu internetowego czyli jak już mówiłem o koszyku to muszę powiedzieć też o wyszukiwarce i tutaj zasadniczo nie ma co kombinować zawsze lubka gdzieś tam w górnym prawym albo lewym rogu sugeruje, że mamy dotrzynienie z wyszukiwarką niektórzy wyszukiwarkę wydzielają i umieszczają ją na równi z menu menu nawigacji i z dużym napisem szukaj ale jeszcze wzmacniają ten przekaz też jakąś infografiką i generalnie nie ma wtedy wątpliwości co ma zrobić użytkownik jeżeli chce skorzystać z wyszukiwarki kiedy wyszukiwarkę należy wyróżnić bardziej kiedy mniej, o tym może w innym odcinku opowiem kiedy skupimy się na tym w jaki sposób zaprojektować stronę główną sklepu internetowego ale dzisiaj chyba chyba tylko chcę zasugerować taką prawidłowość i takie podejście do tworzenia sklepu internetowego jako do czegoś co nie jest niestety rakietą kosmiczną tutaj za dużo nie wykombinujemy a przynajmniej nie powinniśmy pewnych rzeczy przekombinować bo kolejną taką rzeczą, której szukają zazwyczaj klienci to jest informacja o zwrotach i o reklamacjach i ona najczęściej umieszczona jest w stopce strony i niektórzy próbują tej informacji ukrywać żeby mieć mniej zwrotów to się nie udaje tzn. nie znam nikogo kto by stosował takie rozwiązanie i generalnie ograniczyłoby mu to ilość zwrotów dzisiaj wszyscy są już przyzwyczajeni do tego, że mogą oddać są tego świadomi no i też często przed zakupem potrzebują tej informacji żeby wiedzieć jak ten proces odwrotów będzie wyglądał bo tę informacja o tym jak on będzie wyglądał wpływa na decyzję zakupową no więc to jest kolejna taka rzecz na którą trzeba zwrócić uwagę kolejną taką rzeczą, która wpływa na intuicyjność sklepu to niejasne przyciski akcji czyli wszystkie przyciski, a zwłaszcza te, które wykonują jakieś akcje ważne powinny jasno sugerować co się wydarzy w momencie kiedy ja ten przycisk kliknę czyli nie powinniśmy używać takich przycisków bez wyraźnego oznaczenia ich funkcji np. kliknij tutaj zobacz więcej tylko po prostu, nie wiem poznaj produkty, zobacz więcej produktów Porównaj produkty dowiedz się więcej o kolekcji złóż zamówienie Dodaj do koszyka tak jak mówiłem bardzo konkretne jasne komunikaty które będą się działy w momencie kiedy bardzo jasne, konkretne komunikaty które będą mówiły jaka akcja wydarzy się, kiedy ja ten przycisk kliknę nie pozostawiające żadnych niedomówień Bardzo ważne jest też to, aby sklep internetowy w ramach całej swojej struktury czyli strony głównej, postron, striom produktowych stron koszyka miał jasny i spójny design i niekiedy jest tak, że na przykład strona produktowa, strona główna one ze sobą korespondują ale strona regulaminu czy polityki zwrotów czy w ogóle strona z informacją o zwrotach kiedy strona z informacją o zwrotach kompletnie od tej strony odstaje a już nie daj Boże, jeżeli tak jest w koszyku to w wtedy już mamy naprawdę spory problem I tej spójności naprawdę należy pilnowaać bo cierpią na to sklepy, które są rozwijane i bardzo często jest tak, że nie mamy czasu tired zamwiaty potrzebujemy jakąś stronę z regulaminem konkursu albo jakiś szybki landing page i tworzymy te landing page z automatu nie zastanawiając się nad tym, czy one są spójne z całą resztą strony no bo jeżeli klient trafia na nasz landing page iiii… trafia tam jeszcze z reklamy czyli jest to klient raczej załóżmy, który nie zna naszej marki to on, w momencie, kiedy z landing pager zostanie przekierowany do strony produktu a następnie do strony koszyka i tak dalej i tak dalej on nie może mieć wrażenia, że trafił do innego sklepu No wyobraźmy sobie taką sytuację kiedy widzimy reklamę jakiegoś sklepu widzimy jego nazwę widzimy z czym ten sklep jest wchodzimy do środka tego sklepu a tam nagle jest sklep, który wygląda zupełnie inaczej niż to co widzieliśmy przed chwilą na reklamie Zupełnie inne kolory Innego rodzaju asortyment Inne logo Mmmm… to wszystko nie jest ze sobą spójne i mamy takie wrażenie że coś tutaj poszło nie tak chyba pomyliliśmy drzwi może ta reklama nie dotyczyła tych konkretnych drzwi, tego konkretnego sklepu tego należy pilnować bo rzeczywiście może to potem spowodować że będziemy tracić pieniądze jesteśmy bardzo kierowani, jak na reklamę Kolejną taką rzeczą, która w każdym sklepie internetowym powinna się znaleźć i też niestety jest często przekombinowana to jest zmiana języka i waluty i tu faktycznie, jeżeli chodzi o koszyk prawy górny róg nie ma tutaj raczej konkurencji, nie ma tutaj raczej diskusji w tym temacie z wyszukiwarkami już jest różnie o tyle z zmianą waluty i języka no to ile głów, tyle pomysłów Niektórzy starają się to utrudnić Nie wiem dlaczego I gdzieś tam możliwość zwiany waluty czy języka Jest dopiero po zescrollowaniu całej strony i jest też tylko w stopce Niektórzy umieszczają to w górnym pasku menu ale ponieważ, jak wiadomo na urządzeniach mobilnych tego miejsca nie ma tam zbyt wiele no to np. na urządzeniach mobilnych nie ma tego w ogóle I co do tego, ja uważam że ja mam sobie takie podejście że ta zmiana waluty i języka powinna być łatwa i powinna być dostępna z każdego miejsca jeżeli nie mamy mieszka, żeby to zrobić na urządzeniu mobilnym w górnym pasku menu to zróbmy to w menu rozwijanym tak zwanym hamburgerze czy jakkolwiek inaczej mamy to rozwiązane W momencie kiedy klikamy sobie menu rozwijamy np. kategorie no to wtedy mamy gdzieś możliwość u dołu żeby sobie zmienić język czy walutę w jakiej nasz sklep będzie wyświetlał informacje o produktach W sklepie internetowym też musi być informacja o pomocy, o najczęściej zadawanych pytaniach o tym w jaki sposób się skontaktować informacje kontaktowe itd. i tutaj raczej standard jest ustalony informacje kontaktowe znajdują się w stopce z tym raczej nie ma problemu o tyle umiejscowienie najczęściej zadawanych pytań czy tak zwanej pomocy tez nie jest w jakiś sposób zestandaryzowane i jest to robione w różny sposób tutaj najczęściej wzorowanie się na dużych e-commerceach gdzie jest duży ruch użytkowników zwłaszcza użytkowników z naszego segmentu nie jest złym pomysłem bo użytkownicy będą przyzwyczajeni do tego ponieważ robią to na tamtych stronach to będą szukali tego w tych samych miejscach na naszej stronie internetowej ja tutaj też rekomenduje podejście żeby być user-friendly i ułatwiać użytkownikowi znalezie informacji na nurtującego pytania bo jeżeli on tych odpowiedzi nie znajdzie produkt zamówi i nie będzie zduszony to tak na prawdę szkoła przysporzy nam to tylko kosztów i żaden to dla nas zysk że ktoś kupił nasz produkt i po kilku dniach go zwrócił a można było to problem rozwiązać po jednym pytaniu który użytkownik mógł zapoznać się wcześniej no więc jeżeli po wysłuchaniu tego odcinka zastanawiacie się czy Wasz sklep jest intuicyjny to mam dla Was taką radę poproście osoby które nawet niekoniecznie są z Waszej grupy docelowej które nigdy Waszego sklepu nie widziały które nie som w Waszym targecie które są w takim wieku że być może Obsługa komputera Obsługa sklepów internetowych nie przysparza im jakoś dużo radości nie jest dla nich też chlebem powszednim dlatego że takie osoby bardzo często potrafią dać taki feedback my nie jesteśmy w stanie dać osoby które na co dzień bardzo dużo się po sklepach, sklepach, stronach, aplikacjach poruszają dlatego że jesteśmy przyzwyczajeni stosujemy pewnych skróty i już pewnych niuans nietanining nucamy niestety mam dla Was złą informacje jeżeli czego nie zrobicie to najprawdopodobniej ostatnią osobą od której dowiedzie się że z Waszym sklepem internetowym jest coś nie tak jest Wasz klient dlatego że klieci jeśli nie mogą sobie z czymś na danym sklepie poradzić to się wkurzają i wychodzą i rzadko kiedy to ja jestem tutaj wyjątkiem potwierdzającym regurę wracają do sklepu internetowego nawet jeżeli nic w nim nie kupili tylko po to żeby dać feedback dotyczący tego co w danym sklepie internetowym jest źle zrobione no ale to akurat takie moje hobby trochę zawód, trochę pasja że lubię jak sklepy internetowe fajnie działają traktuję się bo w hotelach jest właściwie podobnie to znaczy kiedy zapytałem na recepcji ile osób dziennie zgłasza informacja o tym, że te drzwi otwierają się nie w tą stronę co powinny usłyszałem że jestem pierwszy natomiast będąc w tym hotelu przez te kilkanaście właściwie kilkadziesiąt godzin zdążyłem poratować kilka osób tylko na moim piętrze które nie mogły do pokoju się dostać na dzisiaj to tyle, dzięki za wysłuchanie tego odcinka i do usłyszenia już za tydzień. Cześć!

2800+ wyświetleń miesięcznie

Create custom landing pages with Lumi that converts more visitors than any website. With lots of unique blocks, you can easily build a page.

4.9 out of 5 stars on Spotify

“Choć czasami, niektóre tematy wydawały mi się banalne to dopiero po przesłuchaniu podcastu wiem, w ilu jeszcze miejscach mogę ulepszyć mój sklep internetowy.”

Szymon Grocholewski

CEO med&beauty

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Appstar specjalizujące się w doradzaniu i prowadzeniu biznesów eCommerce. Między innymi wykonujemy poniższe usługi.

Phone

Phone

Zostaw kontakt,
a my się odezwiemy