fbpx

HomeDlaczego stworzenie sklepu internetowego jest DROGIE?

Dlaczego stworzenie sklepu internetowego jest DROGIE?

WnE#34

Dlaczego stworzenie sklepu internetowego jest DROGIE?

Oglądaj lub słuchaj jak Ci wygodnie

jesteśmy na...

📩 Subskrybuj podcast

Otrzymuj informacje o najnowszych odcinkach i bądź na bieżąco z nowinkami w świecie e-commerce!

Wojciech Piszora - konsultant eCommerce, Autor WnE Podcast

Ekspert w dziedzinie e-commerce,  programista z dużym doświadczeniem w branży. Współwłaściciel sklepu internetowego oraz firmy consultingowej, specjalizującej się w prowadzeniu działalności e-commerce. Jego wiedza i praktyczne umiejętności uczyniły go specjalistą w tej dziedzinie. Na swoim blogu dzieli się wiedzą, najlepszymi praktykami i praktycznymi radami pomagając innym osiągnąć sukces w cyfrowym świecie e-handlu.

Unlimited Resources

Amet minim mollit non deserunt ullamco est sit aliqua dolo

Download Free Resources

Figma Included

Amet minim mollit non deserunt ullamco est sit aliqua dolor.
Access to Figma File

Sprawdzone modele biznesowe dla e-commerce

W poprzednim odcinku podcastu opowiadałem o 5 modelach, które można wykorzystać rozpoczynając swój własny e-commerce.

Transkrypcja odcinka

Poniżej znajdziesz pełen transkrypt odcinka. Oczywiście film na YouTube posiada napisy w języku polskim.

Cześć, witam Cię w kolejnym odcinku podcastu Więcej niż ecommerce. To podcast w którym opowiadam o tym jak dzięki połączeniu technologii, wiedzy i procesów rozwijać swój biznes internetowy. Jeżeli prowadzisz swój sklep internetowy, albo dopiero zamierzasz zacząć to jest to miejsce właśnie dla Ciebie. Temat dzisiejszego odcinka brzmi Dlaczego stworzenie sklepu internetowego jest drogie? Zapraszam Cię do wysłuchania obejrzenia dzisiejszego odcinka Dzisiejszy odcinek jak widzisz jest w nieco innej scenerii. Mam nadzieję, że to nie wpłynie w żaden sposób na treść tego odcinka no bo to ona jest tutaj najważniejsza. Dzisiejsze odcinek zainspirowany został postem, który jakiś czas temu przeczytałem na Linked-in. Post wstawił Mateusz Ogonowski, który na co dzień zajmuje się prowadzeniem agencji ecommerce, która wytwarza sklepy internetowe w oparciu o technologię MagentO. Dzisiejszy odcinek jest takim pewnym otwarciem, można powiedzieć serii która będzie tłumaczyła czym różnią się od siebie róžne silniki, dlaczego coś kosztuje tyle w jednej technologii, a w innej kosztuje trzy razy więcej, albo trzy razy mniej. No i właśnie, o tym jest ten odcinek. I tak sobie pomyślałem że fajnie byłoby stworzyć kiedyś tą debatę. Debatę są ostatnio modne, gdzie przedstawiciele każdej z tych technologii czy to użytkownicy czy też osoby które wytwarzają tego typu sklepy mogłyby wzajemnie podyskutować i odpowiedzieć na pytanie jaki sklep dla kogo jest odpowiedni, bo przyznam szczerze, że nie zliczę ile razy usłyszałem w życiu to pytanie czyli słuchaj, na jakim silniku, na jakiej technologii powinienem, powinnam postawić mój nowy sklep internetowy? No i tutaj odpowiedź jest tylko jedna i mówię o to z pełną premedytacją i silnym przekonaniem to zależy. Bo to naprawdę zależy bardzo wielu, wielu czynników i nie starczyłoby myślę nawet jednego odcinka podcastu żeby o tym wszystkim opowiedzieć. My, żeby dojść do tego jaki silnik jest odpowiedni dla naszego klienta potrzebujemy kilka godzin warsztatów Żeby dokładnie przeanalizować jego biznes I finalnie powiedzieć, słuchaj, powinieneś się rozważyć na przykład tą i tą technologię albo ta zupełnie odpada tutaj mamy na stole dwie-trzy, a może tylko jedną technologię która będzie dla ciebie odpowiednia. Mateusz jakiś czas temu w tym poście, o którym wspominałem wcześniej zamieścił informację na temat tego ile należy przeznaczyć pieniędzy stawił takie widełki na sklep internetowy w zależności od tego, na jaką technologię chcemy się zdecydować i wymienił tam e-commerce, prestashop, magento, shopware i shopify i pośród tych pięciu technologii wstawił stawki z jakimi powinniśmy się kosztami mniej więcej mierzyć przy wytworzeniu sklepu internetowego i rozszczał był bardzo duży, od 20 tysięcy do 450 tysięcy i z czego to wynika? No właśnie o tym jest ten odcinek na początku odpowiedzmy sobie na jedno bardzo ważne pytanie i to nie jest to pytanie, o którym w tej chwili pewnie pomyślałeś, pomyślałaś jest to pytanie, które brzmi czy można tanie zbudować dobry sklep internetowy odpowiedź brzmi nie ale jeżeli zadamy pytanie, sformułowane w ten sposób czy można tanio zbudować sklep internetowy który sprzedaje odpowiedź brzmi tak, oczywiście, że można a takie przykłady takich osób, które postąpiły w ten sposób, że bardzo niedużym kosztem a niektóre samodzielnie niektóre przy jakiejś tam niewielkiej pomocy zbudowały dobrzeprosperujące sklepy internetowe przykłady takich osób, takich historii znajdziecie na tym kanale w serii Dobry Interes chociażby odcinek, który ukazał się ostatnio opowiada o tym jak właściciel sklepu internetowego sam, w kilka wieczorów tak naprawde postawił sklep internetowy który docelowo zarobił kilkanaście jak nie kilkadziesiąt milionów tak, że to już o czymś świadczy że wcale nie potrzebujemy jakiejś nie wiadomo jak bardzo zaawansowanej platformy żeby zarabiać natomiast czy gdyby ten sklep był wykonany od początku dużo, dużo lepiej to ta platforma to ta firma zarobiła by więcej być może natomiast lepszy chyba taki sklep niż żaden natomiast jeżeli nie mamy kompletnie pojęcia na temat tego w jaki sposób buduje się sklepy internetowe no to mamy problem ta osoba, o której wspomniałem wcześniej wiedziała, w jaki sposób budować sklep internetowy miała o tym mniej więcej pojęcie bo już wcześniej kilka sklepów wykonała powiedzmy na zlecenie no i ten sklep może nie był idealny ale podstawowe warunki spełniał i kończy się na magento a znam takie realizacje które podchodziły nawet pod 1.5 mln zł i spokojnie można było tyle wydać na sklep internetowy w oparciu o magento podstawowa różnica bierze się stąd że są to technologie, które znacznie się od siebie różnią na jednej na drugiej można zbudować sklep internetowy a osoby, które zajmują się magentą magento zaczyna się tam gdzie inne platformy się kończą taki sklep internetowy na pewno wymaga dużo większego doświadczenia od programistów, od developerów nie jest ich na rynku bardzo dużo a jest ich coraz więcej też ten rynek programistów powiedzmy ostatnimi czasy jeśli chodzi o rynek pracy mocno się zmienia i dzisiaj nie mamy już tak przez takie długo problemu z dostępem do fachowców jak to jeszcze miało miejsce 2-3 lata temu i pod tym względem jest coraz lepiej ale też widać, że ten rynek e-commerce się dużo bardziej profesjonalizuje bo sklepy internetowe na woocomerce jeszcze kilka lat temu można było kupić za 3-4-5 tysięcy dzisiaj już te ceny są coraz wyższe z czego to wynika niezależnie od tego czy budujemy sklepy internetowe w oparciu o woocomerce czy o magento czy o jakimkolwiek inny silnik e-commerce będzie bardzo ważne jest to żeby się do tego odpowiednio przygotować czyli ten ogrez przygotowawczy jeżeli jesteśmy w stanie zrobić samodzielnie to już zaoszczędziliśmy bardzo dużo pieniędzy ale przyznam szczerze niewiele osób, które budują swój kolejny sklep internetowy jest w stanie na tyle chłodno spojrzeć zewnątrz na swój biznes żeby ta nowa platforma którą buduje była w jakikolwiek sposób lepsza od tej starej a już nie mówię o takim przypadku kiedy budujemy swój pierwszy sklep internetowy i kompletnie nie wiemy jak się do tego zabrać nigdy wcześniej nie mieliśmy z tym do czynienia no to wtedy jesteśmy zdani na pomoc agencji komersowej czy firmy wdrożeniowej która nam pomoże określenie wymagań biznesowych i przełożenie jej później na konkretną technologię nie jest taką prostą sprawą to jest właśnie ten pierwszy koszt który pojawia się przy wdrożeniu platformy internetowej to jest ta praca taka koncepcyjna później dopiero przechodzimy do wyboru platformy do wyboru firmy wdrożeniowej następnie zastanawiamy się nad tym w jaki sposób wyłonić firmę która zajmie się designem bo nie zawsze jest to połączone czasami jedna firma zajmuje się tylko wdrożeniem konkretnego projektu a inna firma zajmuje się wykonaniem projektu szaty graficznej no i tutaj mamy kolejny, bardzo duży nakład pracy dlatego że stworzenie dobrego customer journey po naszym sklepie takiego ux, ui żeby to wszystko było w odpowiednim miejscu żeby to bardzo ładnie wyglądało żeby wzbudzało u klienta odpowiednie odczucia i zachowania tego klienta żeby klient wiedział, że to jest przycisk, który powinien Kliknąć bo on jest w tej chwili najważniejszy no to, to wymaga bardzo dużo pracy moim zdaniem to jest moje doświadczenie im więcej osób że jest zaangażowany w projekt tym lepiej dlatego, że im więcej par oczu im więcej różnego rodzaju doświadczeń przy zakupach w internecie i odbije się od waszego proyektu tym on będzie po prostu lepszy no ale, to wiąże się też z kosztami im więcej osób zaangażowanych w taki projekt tym koszt tego sklepu Internetowego jest większy sklepy Internetowe bardzo często wymagają wielu integracji teraz, w zależności od tego jak bardzo rozbudowany jest nasz biznes tym więcej integracji potrzebujemy jeżeli mamy w firmie jakieś zaawansowane systemy ERP systemy raportowania systemy komunikacji czy też wewnętrzne czy z klientami, które bazują na danych z naszego sklepu Internetowego to tutaj też będziemy potrzebowali dodatkowych funkcjonalności i teraz właśnie w takich silnikach jak WooCommerce mamy bardzo dużo takich do rozszerzeń dodatków wtyczek które możemy zainstalować za darmo albo za opłatę kilkunastu kilkudziesięciu dolarów w przypadku takiego systemu jak Magento tam już będzie potrzebna praca Water Cooperator który ten kod wykona i jeżeli to jest dobry deweloper i wdrożenie zostało dobrze przygotowane to nie mamy wątpliwości że ten kod zostanie wykonany prawidłowo i będzie to na pewno funkcjonował dużo lepiej niż darmowa wtyczka doinstalowana do WooCommerce no tylko muszą być spełnione właśnie te warunki o których wspomniałem przed chwilą i jeżeli myślimy już w tych kategoriach no to widzimy, że tutaj koszty będą się różnić no bo wtyczka doinstalowana do sklepu będzie na pewno dużo tańsza, niż napisania jakiegoś kodu od zera przez wykwalifikowanych programistów nasz sklep musi być też dopasowany do tego w jaki sposób funkcjonuje SEO SEM w jaki sposób integrujemy się z różnego rodzaju platformami reklamowymi ta wymiana danych komunikacja musi być w odpowiedni sposób dostosowana no i tutaj znowu w przypadku platform popularnych takiej jak WooCommerce, czy Prestashop jest to tańsze w przypadku Magento jest to droższe ale jest to też coś co jest bardzo często pomijane na etapie specyfikacji czy na etapie wyceny a jest bardzo ważne dlatego że taki sklep którego funkcją nie jest funkcjonalnością jest jedynie to że sprzedaje produkty to jest zdecydowanie za mało taki sklep internetowy musi być tak jak wspomniałem wcześniej zintegrowany z systemami z których korzystamy do tej pory lub z których musimy korzystać żeby nasze paczki chociażby wysyłać do klientów ale musi być też zintegrowany ze wszelkiego rodzaju systemami analitycznymi, reklamowymi i tym wszystkim co jest potrzebne do tego żeby później marketing na naszym sklepie prawidłowo funkcjonował Coraz częściej też w projektach wdrażania r.e. commerce pojawiają się specjaliści tacy jak my którzy mają na celu wpłynąć na to żeby zoptymalizować jak najbardziej konwersje w sklepie internetowym czyli żeby popatrzeć jeszcze na etapie przedwdrażeniowym na etapie kiedy mamy stworzone projekty i zastanowić się w jaki sposób sprawić że by konwersja w tym sklepie była jak najwyższa żeby klient po sklepie nie błącił żeby nie zastanawiał się za dużo żeby nie dawać mu za dużego wyboru ale żeby też go nie ograniczać i takie osoby które zajmują się optymalizacją konwersji to naprawdę w tej chwili osoby bardzo bardzo poszukiwane i myślę że że jeszcze mocno niedoceniane jeśli chodzi o o polski rynek e-commerce ale widzę że coraz bardziej się to zmienia właśnie idzie w tym kierunku że coraz bardziej myślimy o tym żeby na bieżąco pracować z naszymi platformami i tą konwersję poprawiać jeśli chodzi o tę różnicę w cenie wdrożenia które jest pomiędzy CuMmerce PrestaShop a Magento która jest po drugiej stronie skali to myślę że wpływ ma też to że Magento była do tej pory takim dużo mniej dostępnym silnikiem było też mniejsze zapotrzebowanie na tego typu sklepy internetowe dlatego, że to są platformy drogie jeżeli tam wdrożenie rozpoczyna się od 100 tysięcy od 200 tysięcy czasami a czasami jeszcze wyżej no to wtedy rzeczywiście na tego typu sklepy internetowe chociażby na Rynku Polskim nie znajdziemy takiej ilości klientów jak na sklepy za 20, 30, 50, 60 tysiący złotych które na Ukomersie możemy wykonać i będą to już takie bardzo bardzo przyzwoite sklepy no i pewnie też z tego to troszkę wynika, że ta mniejsza konkurencja firm które tworzyły tego typu sklepy internetowe po prostu sprawiała, że te ceny mogły tam być nieco wyższe no może nie nieco mogły być tam sporo wyższe taki sklep internetowy kiedy zostanie już zaprojektowany, zoptymalizowany pod kątem konwersji zastanie zaprogramowany wdrożony, musi zostać umieszczony na jakimś serwerze no i tam musi zostać ponownie dokonana jego optymalizacja już w takim środowisku jak to się nazywa w języku programistycznym produkcyjnym czyli to już jest sklep trafia we właściwe miejsce pod właściwą domenę na właściwy serwer i tam jeszcze są wprowadzane jakieś modyfikacje które mają na celu sprawić że ten sklep będzie możliwie jak najszybszy no i to są kolejne roboczogodziny które trzeba wykonać których powiedzmy nie widać bo ten sklep jest wgrany on się nie różni wizualnie od tego jak wyglądał wcześniej chociażby w środowisku testowym no ale jest to praca którą trzeba wykonać żeby sklep internetowy był szybki apo inaczej powinno się wykonać nie wszyscy to robią ale generalnie powinno się zoptymalizować sklep jeżeli on już jest na odpowiedni serwer pod właściwą domenę to są podstawowe rzeczy które wpływają na to ile będzie kosztował finalnie nasz sklep internetowy oczywiście ktoś może powiedzieć no dobra ale wpływ na to ma jeszcze branże w jakiej sprzedaje ilość produktów rodzaj tych produktów to nie ma aż takiego wpływu też jakiś tam ma ale nieważne co sprzedajesz te wszystkie kroki które wymieniłem prze chwilą i tak muszą się wydarzyć żeby twój sklep internetowy powstał i żebyś finalnie był była zadowolony zadowolona z efektu końcowego i z tego co otrzymałeś jak widzisz tej pracy do wykonania jest cała masa i po prostu stąd bierze się finalnie kwota sklepu internetowego no i tak na prawdę w zależności od tego jakich specjalistów potrzebujemy do tego żeby ten sklep powstał i jak wysokie są ich stawki no od tego finalnie zależy kwota jaką musimy zapłacić za nasz sklep internetowy jeżeli ten odcinek Ci się spodobał to zostaw łapkę w górę napisz komentarz zasubskrybuj kanał jeżeli jeszcze tego nie robisz i myślę, że widzimy się już za tydzień w kolejnym odcinku Cześć!

2800+ wyświetleń miesięcznie

Create custom landing pages with Lumi that converts more visitors than any website. With lots of unique blocks, you can easily build a page.

4.9 out of 5 stars on Spotify

“Choć czasami, niektóre tematy wydawały mi się banalne to dopiero po przesłuchaniu podcastu wiem w ilu jeszcze miejscach mogę ulepszyć mój sklep internetowy.”

Szymon Grocholewski

CEO med&beauty

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Appstar specjalizujące się w doradzaniu i prowadzeniu biznesów eCommerce. Między innymi wykonujemy poniższe usługi.

Warsztat u klienta

Nasz konsultant przebada Twój biznes i zdiagnozuje wszystkie choroby jak lekarz

Phone

Phone

Zostaw kontakt,
a my się odezwiemy