fbpx

Home5 sprawdzonych modeli e-commerce

5 sprawdzonych modeli e-commerce

WnE#33

5 sprawdzonych modeli e-commerce

Oglądaj lub słuchaj jak Ci wygodnie

jesteśmy na...

📩 Subskrybuj podcast

Otrzymuj informacje o najnowszych odcinkach i bądź na bieżąco z nowinkami w świecie e-commerce!

Wojciech Piszora - konsultant eCommerce, Autor WnE Podcast

Ekspert w dziedzinie e-commerce,  programista z dużym doświadczeniem w branży. Współwłaściciel sklepu internetowego oraz firmy consultingowej, specjalizującej się w prowadzeniu działalności e-commerce. Jego wiedza i praktyczne umiejętności uczyniły go specjalistą w tej dziedzinie. Na swoim blogu dzieli się wiedzą, najlepszymi praktykami i praktycznymi radami pomagając innym osiągnąć sukces w cyfrowym świecie e-handlu.

Unlimited Resources

Amet minim mollit non deserunt ullamco est sit aliqua dolo

Download Free Resources

Figma Included

Amet minim mollit non deserunt ullamco est sit aliqua dolor.
Access to Figma File

Transkrypcja odcinka

Poniżej znajdziesz pełen transkrypt odcinka. Oczywiście film na YouTube posiada napisy w języku polskim.

Cześć, witam Cię w kolejnym, 33. odcinku podcastu Więcej niż ecommerce Ja nazywam się Wojciech Piszora i na co dzień prowadzę firmę AlbStar, która pomaga klientom prowadzić ich biznesy internetowe Doradzamy, szkolimy, wdrażamy technologie i sprawiamy, że biznesy naszych klientów rosną Jeżeli tematyka ecommerce jest Ci bliska, jeżeli nie boisz się nowych technologii i chcesz wdrażać nowe rozwiązania które usprawią Twoją firmę to jest to na pewno miejsce właśnie dla Ciebie Temat dzisiejszego odcinka brzmi własny ecommerce pięć sprawdzonych modeli biznesowych Zapraszam Cię do obejrzenia wysłuchania dzisiejszego odcinka Na wstępie bardzo dziękuję Ci za to, że jesteś, za to, że oglądasz, obserwujesz, słuchasz, komentujesz te filmy Wszystkie łapki w górę, wszystkie subskrypcje wszystkie te miejsca, w których zostaje po Tobie ślad w sieci są bardzo ważne dla algorytmu, który te filmy potem promuje Tydzień temu ukazał się materiał o modelu subskrypcyjnym wcommerce który o dziwo nie odnotował jakichś rekordowych zasięgów a to tylko downodzi temu, że model subskrypcyjny wcommerce nie jest jakoś bardzo popularny A to akurat dla Ciebie dobra wiadomość bo jeżeli słuchasz tego podcastu i obejrzałeś poprzedni odcinek to masz już przewagę nad swoją konkurencją jakby z marszu Jeżeli go nie obejrzałeś, to zostań do końca Na końcu tego odcinka na youtubie pojawi się plansza, która odeśle do tamtego odcinka a jeżeli słuchasz tego na Spotifial czy jakiejkolwiek innej platformie podcastowej to po zakończeniu tego odcinka możesz cofnąć się do odcinka 32 i posłuchać jak model subskrypcyjny może zwiększać twoje przychody Dzisiejszy odcinek trochę nawiązuje do poprzedniego odcinka bo będziemy rozmawiać o różnego rodzaju modelach biznesowych o tym w jaki sposób można się zarabiać na e-commerce e-commerce kojarzy do tego, że kupujemy jakieś towary wkładamy je do naszego sklepu sprzedajemy je z jakimś narzutem i zysk trafia do naszej kieszeni np. w liczeniu kosztów podatków to wydaje się być to tradycyjne handelo internetowe nie trzeba tu tłumaczyć w jaki sposób to funkcjonuje bo tak wszystko to przeniesienie handlu tak stacjonarnego do onlego ale online nad handlem tradicionalnym daje nam dużą przewagę bo stosujemy różnego rodzaju modele pierwszym takim modelem biznesowym i zrozumiałym jest produkcja jeżeli jesteśmy producentem jakimś towaru mamy pełen wpływ na proces produkcyjny sprzedane odzieszenie to się może z rozerwanegoAF zaprosić na to opływy które pozwolą nas sprzedować towar na zamówienie czyli jeśli klient złożył zamówienie my zamówiliśmy się publicznie za pomocą naszego systemu znajdujemy willowy produkt i wysyłamy do klienta to daje szereg przewag bo nie musimy specjalnie estymować jakoś obliczać confirming odmiały możemy sprzedawać sprawdzić bezpośrednio. znam wiele firm które tak robią ale wydaje się to mówić niewymuszonowe na dzisiejszych czasach nieakceptowalne znam firmy które sobie świetnie radzą z takich przywiązaniem mindy Klient ma nawet poczucie, że dostanie coś specjalnego bo to zostanie przygotowane specjalnie dla niego nawet ten czas totalnchoologii nie jest wadą ale zaletą Only third party Include też są takie branże które więc trzeba wyprodukować wcześnie dokonujemy konkretnego koloru i wysyłamy produkt flash delivery modeł okresowy zaczyna satysfakcjonować się na półce a zamiast zapłacenia, mój cel wciskamy runę ładą modelu zamówień jest woda znaczy musimy mieć własną produkcję gdy nie ma to kilka innych możliwości drugi sposób na sprzedaż internetową jest dystrybucja postawimy sklep internetowy gdzie innych sprzedamy wyślemy na wynik odblokowany produkt tzn. kupujemy produkty od dostawców hurtowych i możemy brandować być typowym resellerem koniec jest to opcja dla osób które myślą o własnym e-commerce Jako dystrybutor naplażamy się na rześiostach też prowadzi na danym terenie sprzedaż internetową, no to wtedy i różniego rodzaju umowy dotyczące chociażby cen są konstruowane w taki sposób, żeby nie dochodziło tutaj do konfliktów. No i żeby być takim dystrybutorem to nie musimy mieć własnej produkcji, ale musimy posiadać własną platformę sprzedażową, ją zarządzać, administrować, wymaga to dużo pracy. Po pewnym czasie, jeżeli ten biznes zaczyna się rozkręcać, wymaga też dodatkowych zatrudnionych osób itd., itd., tych zasobów potrzeba coraz więcej. Jeżeli nie chcemy tego robić, no to mamy na przykład taką opcję, która polega na tym, że jako na przykład osoby rozpoznawalne, z jakimiś zasięgami, chcemy monetyzować swoją markę, możemy porozumieć się z firmą, która już dzisiaj jest jakimś dużym sprzedawcą internetowym i jakby pod ich skrzydłami wybudować własny brand internetowy, czyli taka firma tworzy dla nas sklep internetowy, zajmuje się dostarczaniem produktów, zajmuje się logistyką, zajmuje się różnego rodzaju kampaniami płatnymi i tym wszystkim, co dzieje się z tyłu sklepu, a my jako influencerzy, osoby z zasięgami, odpowiadamy tak naprawdę tylko za to, żeby skierować ruch do tego sklepu i otrzymujemy z tego prowizję. Jest to bardzo fajny model biznesowy dla osób, które mają zasięgi, mają zaangażowaną społeczność, a nie do końca czują się jakoś w prowadzeniu własnego biznesu, w rozkręcaniu własnego sklepu internetowego, nie chcą się tym zajmować, wolą skupić się na tym, żeby właśnie budować zaangażowaną społeczność, to jest to, co potrafią i chcą, i lubią robić, a tym biznesem może zająć się ktoś inny, za, oczywiście, odpowiednią opłatą. I kolejnym sposobem na prowadzenie biznesu internetowego jest dropshiping. Od razu przyznaję, nie jestem jakimś wielkim fanem dropshippingu, nigdy tego nie ukrywałem, natomiast, no, jest to model, myślę, że już dzisiaj dość popularny, polega on na tym, że klienci kupują w naszym sklepie internetowym, na którego wygląd mamy wpływ, do którego pozyskujemy ruch samodzielnie, ale cała logistyka tego zakupu odbywa się już bez naszego udziału. Odbywa się bezpośrednio poprzez hurtowanie, które mają bardzo dużo indeksów, bardzo dużo różnego rodzaju produktów, które integrują się z naszym sklepem internetowym, co do stanu magazynowego, co do cen, no i nasz sklep internetowy jest taką bramką płatności, która przyjmuje po prostu te pieniądze, no i to na jakim, w zależności od tego, na jakim narzucie działamy, tyle pieniędzy zostaje w naszej kieszeni. O tyle jest to komfortowe, że, no, nie musimy przejmować się całym tym zapleczyem logistycznym, No i de facto interesuje nas tylko to, żeby sprowadzić ruch do sklepu i doprowadzić do konwersji. Natomiast, no, musimy liczyć się z tym, że nie będziemy w stanie wypracować jakoś bardzo wielu przewag rękowych, dlatego, że ten towar, który jest dostępny w tej hurtowni, no, jest też najprawdopodobniej dostępny w dziesiątkach, jak nie setkach innych sklepów internetowych, no i wtedy to, czym możemy konkurować, no, to najczęściej głównie po prostu cena. I ostatnim piątym modelem, biznesowym sposobem na prowadzenie własnego e-commersu jest cross-docking. Cross-docking polega na tym, że towary, które kupowane są w naszym sklepie internetowym, nie leżą fizycznie na pólce naszego magazynu, tylko znajdują się w bardzo wielu różnych magazynach, ale są do nas błyskawicznie dostarczane. My kompletujemy to zamówienie, przepakowujemy je i wysyłamy do klienta, który nawet nie wie, że tak naprawdę de facto kupił te produkty z kilku różnych magazynów. No i jeśli chodzi o logistykę, to jak już się pewnie domyślasz, jest to wyższa szkoła jazdy. Trzeba mieć tutaj już naprawdę bardzo dobrze skonstruowany system logistyczny, który będzie w stanie obsłużyć to, aby produkty zamówione przez klienta w naszym sklepie internetowym od razu zamówiły się też u naszych dostawców i jak najszybciej do nas dotarły, a następnie zostały przepakowane i wysłone do klienta. No, nie jest to prosty proces, ale jak najbardziej możliwy do zrobienia. Bardzo wiele hurtowni motoryzacyjnych czy, czy, czy, może nie hurtowni, tylko sklepów o, z częściami samochodowymi działa w ten sposób, że właśnie produkty zamawiane są w wielu hurtowniach, błyskawicznie są przepakowywane i wysyłane dalej. Dlatego jest to coś pośredniego pomiędzy drop shippingiem a, a typową dystrybucją, dlatego że odpowiadamy za logistykę, ale nie musimy mieć jakiegoś wielkiego zaplecza magazynowego, żeby sprzedawać naprawdę dużą ilość produktów. No i mamy wtedy możliwość też takiego bardziej niszowego do, do cierania do produktów, no i nie, nie mamy wtedy takiej dużej konkurencji na rynku, że ten sam produkt jest dostępny w kilkuset innych sklepach internetowych. Tak naprawdę o każdym z tych modeli biznesowych można by nagrać osobny odcinek, a nie są to oczywiście jedyne sposoby na prowadzenie własnego biznesu internetowego, tych sposobów jest wiele, wiele więcej. Jeżeli chciałbyś, żebym któryś z tych pogłębił, go rozwinął, to daj znać w komentarzu albo w wiadomości prywatnej i chętnie się wtedy nad danym tematem pochylę. Jeżeli jakikolwiek inny model biznesowy jest dla ciebie ciekawy i zastanawiasz się, jakie są jego wady, jakie są jego zalety to też chętnie o tym opowiem, czy na łamach tego podcastu czy też w wiadomościach prywatnych, bo tych modeli biznesowych i komersowych jest naprawdę sporo i wiele z nich już w trakcie naszej działalności doradczej przerobiliśmy. To tyle w dzisiejszym odcinku, jeżeli ten odcinek był dla ciebie ciekawy, to oczywiście daj łapkę w górę, zasubskrybuj, zaobserwuj ten podcast i do zobaczenia w kolejnym odcinku już za tydzień. Cześć.

2800+ wyświetleń miesięcznie

Create custom landing pages with Lumi that converts more visitors than any website. With lots of unique blocks, you can easily build a page.

4.9 out of 5 stars on Spotify

“Choć czasami, niektóre tematy wydawały mi się banalne to dopiero po przesłuchaniu podcastu wiem w ilu jeszcze miejscach mogę ulepszyć mój sklep internetowy.”

Szymon Grocholewski

CEO med&beauty

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Appstar specjalizujące się w doradzaniu i prowadzeniu biznesów eCommerce. Między innymi wykonujemy poniższe usługi.

Phone

Phone

Zostaw kontakt,
a my się odezwiemy