WnE#61
- Więcej niż eCommerce
- Odcinek 61
Czas na zmiany. Nie strać tej szansy
- Zobacz podsumowanie odcinka
- Wygenerowane w całości przez AI
Oglądaj lub słuchaj jak Ci wygodnie
jesteśmy na...
Spotify
YouTube
Apple Podcast
📩 Subskrybuj podcast
Wojciech Piszora - konsultant eCommerce, Autor WnE Podcast
Ekspert w dziedzinie e-commerce, programista z dużym doświadczeniem w branży. Współwłaściciel sklepu internetowego oraz firmy consultingowej, specjalizującej się w prowadzeniu działalności e-commerce. Jego wiedza i praktyczne umiejętności uczyniły go specjalistą w tej dziedzinie. Na swoim blogu dzieli się wiedzą, najlepszymi praktykami i praktycznymi radami pomagając innym osiągnąć sukces w cyfrowym świecie e-handlu.
Unlimited Resources
Amet minim mollit non deserunt ullamco est sit aliqua dolo
Transkrypcja odcinka
Poniżej znajdziesz pełen transkrypt odcinka. Oczywiście film na YouTube posiada napisy w języku polskim.
Ostatnio pominęło chyba dwa miesiące po konsumentach 2 grupy znalazłam ponad 2 tygodniowej przerwy. Zobaczcie na linku rozpoznałymi mmmoje támcy Zobaczcie na linku rozpoznałymi mmmoje támcy Zobaczcie na linku rozpoznałymi mmoje támcy Zobaczcie na linku rozpoznałymi mmmoje támcy Zobaczcie na linku rozpoznałymi mmmoje támcy Zobaczcie na linku rozpoznałymi mmmoje támcy Zobaczcie na linku rozpoznałymi erosion Zobaczcie na linku rozpoznaleändy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalde Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Zobaczcie na linku rozpoznalendy Nie wiecie czym jest CIS Angels to radzę się zainteresować Bo generalnie czy prowadzicie swój biznes w zakresie B2C czy B2B To znajdziecie tam na pewno coś dla siebie Na pewno tam znajdziecie treści które wam pomogą się rozwijać Ja musiałem, musiałem Więc chciałem wystartować w konkursie Tak się stało że wszedłem do finałowej czwórki Do pół finałowej czwórki może tak będę bardziej precyzyjny I z tego tytułu chciałem przygotować wystąpienie na które nie miałem zbyt dużo czasu Też z powodów innych O których tutaj nie będę wspominał Generalnie to działo się w ostatnim czasie No dobry, ale to że się dzieje Nie zwalnia mnie z tego obowiązku Żeby ten podcast powstawał, żeby odcinki się pojawiały Dlatego że ja powiedziałem że powstanie 101 odcinków To powstanie 101 odcinków nie ma wyjścia Trochę jeszcze brakuje, ale dam radę W dzisiejszym odcinku chciałbym powiedzieć o tym Co można jeszcze zrobić w tym okresie Który nam pozostał bo do końca nie pozostało wiele Zaraz mamy święta W tej przerwie międzyświątecznej Niektórych czeka inwentura, serdecznie współczuję Później mamy nowy rok, później mamy trzech króli Więc tak naprawdę niektórzy wrócą do pracy Dopiero po 6 stycznia I czeka nas takie Trzy, dla niektórych nawet cztery tygodnie Takie posłuchy Konsumpcjonizm Trochę spowalnia, zakupów będzie mniej My dzięki temu będziemy mogli chwilę odpocząć Spędzić czas z rodziną Do czego zachęcam Ale będziemy mogli też w tym wolnym czasie pomyśleć Uwanig Janet Jake zmiany wprowadzić w naszym biznesie Strategie na ten rok Czarnofly Jeśli jesteśmy po Black Friday Mamy na naszym koncie bardzo dużo nadanych przesyłek Możemy zwrócić się do naszego opiekuna Jeśli go nie mamy możemy takiego pozyskać Do naszego opiekuna w firmie kurierskiej Gdzie mamy podpisaną umowę Jeżeli nie mamy tej umowy To jest dobry moment żeby się tym tematem zainteresować Dlatego, że jesteśmy w stanie wynegocjować Jeszcze trochę lepsze stawki Przed wejściem nowych cenników Które na początku przyszłego roku się pojawią Jeżeli zagwarantujemy sobie te tawki Jeszcze w tym roku I podpiszemy umowę która da nam gwarancje ceny Na przykład na najbliższe 12 miesięcy To jest duża szanse, że w perspektywie przyszłego roku Zaoszczędzimy bardzo dużo pieniędzy Jeżeli dużo wysiłamy To jest dobry moment, m.in. dlatego, że nasze wskaźniki są dobre I jeżeli taki opiekun spojrzy Jaki jest wolumen wysyłek na naszym koncie I wliczą się w to wysyłki Które zostały wysłane w trakcie Black Friday Które zostały wyslane teraz w tym okresie przed świątecznym To może się okazać, że będziemy na lepszej pozycji negocjacyjnej Niż na początku przyszłego roku Jeżeli miałbym tutaj cokolwiek spekulować To moim zdaniem pójdą w górę Dlatego warto się przed tym zabezpieczyć Już teraz To jest też bardzo dobry moment na to Żeby zajrzeć w dane i przeanalizować sobie Jak ten dany rok w ogóle wyglądał Dlatego, że mamy już praktycznie pełen komplet danych Myślę, że po świętach będziemy mieli komplett danych I będziemy w stanie mogli porównać sobie Nasze wyniki rok do roku I zobaczyć sobie co się wydarzyło W których kanałach jest lepiej i w których kanałach jest gorzej Pamiętajcie o tym, że w tym roku W Google Analytics mogą dany wyglądać Dużo gorzej niż wyglądały rok temu I to niekoniecznie musi oznaczać, że dużo gorzej było Dlatego, że w tym roku Jak pamiętacie, na przyłomie pierwszego i drugiego kwartału W tej formie jesteśmy w stanie jakieś wnioski wyciągać Natomiast mówię o tym, żebyście nie wpadli w panikę Kiedy porównacie te dane rok do roku I okaże się, że one w tym roku są dużo gorsze A wsie nasze dane finansowe są dużo lepsze Czego wam serdecznie życzę By żeby wasze dane finansowe były lepsze w roku 2024 Niż w 2023 W wielu branżach, myślę że tak będzie Jak będzie w roku 2025 to zobaczymy Ale to nie tym jest ten odcinek Czyli elementy, którymi należy się się dziać w tym okresie To takie tematy, na które nie ma czasu Czyli wszelkiego rodzaju usprawnienia w obsłudze klienta Tam zazwyczaj jest telefon, mail Jest bierzączka, są wysyłki Trzeba to realizować I nie za bardzo jest czas zastanawiać się nad tym Co można by zrobić lepiej Ja temu nagrałem taki odcinek W którym opowiadam o tym jak wykorzystać takie Sp. firmowe Sp. wigilijne Na przykład by przeprowadzać zmiany w naszej firmie, aby je ulepszać Niekoniecznie trzeba to zrobić na wigilii firmowej Można po prostu od tak usiąść i pogadać w tym okresie W takim nieco spokojniejszym Na przykład w tym okresie między świętami, jeżeli tam pracujecie Jeżeli tam my tych zamówień będziecie mieli mniej Bo niektórzy w tym okresie faktycznie mają spadki Niektórzy mają duże wzrosty, bo na przykład ich branża Zarabia na tym, że 31 grudnia Grudnia, dużo osób musi się ubrać, umalować Wystroić, musi czymś fajnym gdzieś pojechać Coś fajnego zjeść Czymś tam postrzelać itd Są branże które w tym okresie mają zmożony ruch Ale te branże, w których ten ruch jest mniejszy Mogą wykorzystać go na to aby zastanowić się Co od przyszłego roku mogą poprawić No właśnie na przykład w obsłudze klienta Bo to jest dość mocno zaniedbywana działka e-commerce W sensie to jest taka działka e-commersu Przyznam szczerze, że na palcach jednej ręki bym policzył Ile razy zgłosić się ktoś do nas o szkolenie w tym zakresie Ile razy miałem taką dyskusję na ten temat Że w sobotę się tak zastanawiamy Co moglibyśmy poprawić w naszej obsłudze klienta Obsługa klienta często sprowadza się do tego Żeby było ładnie odpisane Na maile i ładnie odpisane O czasie na wiadomość na Instagramie albo na Facebooku I to właściwie tyle Natomiast tam jest bardzo bardzo wiele różnych aspektów I czasami bardzo Jedna, niewielka Zmiana może wprowadzić obsługę na zupełnie inny poziom Chociażby na przykład taki system Który podpowiada nam W momencie kiedy klient do nas dzwoni Jaki to jest klient Identyfikuje jego numer telefonu Jeżeli złożył u nas kiedyś zamówienie Pokazuje i wyświetla od razu te zamówienia Wyświetla imię, nazwisko klienta My jesteśmy w stanie go od razu z imienia nazwiska przywitać I od razu jesteśmy w stanie mu odpowiedzieć na jego pytanie No bo mamy wgląd w całą historię wszystkich jego zamówień To jest piękne rozwiązanie Które naprawdę wprowadza klientów Którzy dzwonią do takiego sklepu I są w ten sposób obsługiwani Wprowadza w to osłupienie Oni po prostu nie wiedzą co się dzieje Nim oni wgl zdążą wyrazić z czym dzwonią A często dzwonią jeżeli już dzwonią No to najczęściej dzwonią z jakimś problemem To nim oni zdążą ten problem wgl zwerbalizować Wgle zdążą się na ten temat wypowiedzieć To on już jest właściwie przez osobę obsługującą rozwiązany I to jest właśnie kolejny taki aspekt Którym należałoby się w tym okresie z powolnienia pochylić Czyli udogodnienia technologiczne Wprowadzania nowych narzędzi Takie rzeczy które mogą w przyszłym roku Sprawić, że te wysyłki będą jeszcze szybsze Bo jeżeli ja bym miał coś zaryzykować Jakąś tezę To moim zdaniem rok 2025 będzie właśnie taki Bardzo mocno skierowany na to Żeby te wysyłki były szybkie Żeby zakupy dla klientów wgl były szybkie I żeby klient mógł jak najsprawniej Złożyć zamówienie Te sklepy, które będą takie różnego rodzaju Udogodnienia i nowości wprowadzały Które będą to usprawniać Będą na wygranej pozycji Tu jest naprawdę jeszcze sporo do zrobienia Dlatego, że my mamy taki pewien Utarty schemat Sklepy bez logowania Zakupy bez rejestracji Oczywiście tam koszyk jednomorze dwuetapowy Ale generalnie szybki Mała ilość pół No ale tutaj można naprawdę zrobić Jeszcze sporo, sporo roboty My kiedyś pilotażowo wdrażaliśmy takie rozwiązania Które opierały się na tym, że jeżeli Klient już coś zamówił na jakimś sklepie W momencie, kiedy wprowadził swój adres mailowy w koszyku Dostawał na maila taką informację, że Może tutaj jednym kliknięciem uzupełnić cały koszyk I dokonać zakupu Klikając w linka w mailu Minus tego rozwiązania jest taki, że klient wychodzi do aplikacji Do aplikacji zewnętrznej I nie wiadomo, czy wróci, czy go coś nie rozproszy Czy tam pójdzie wszystko OK, czy on dostanie tego maila Jak szybko dostanie tego maila No, jak mawiał klasyk diabeł tkwi w Szczegółach i tu rzeczywiście coś w tym jest Natomiast tu naprawdę można wprowadzić jeszcze Całkiem sporo różnego rodzaju udogodnień I0…. No zachęcać też klientów do tego, żeby się Logowali do naszego sklepu No i też moim zdaniem w niektórych branżach Pójście w kierunku aplikacji mobilnych Będzie pewnie jakimś rozwiązaniem w tym roku 2025 Ale żeby móc w tym roku 2025 Działać, no to najpierw trzeba Chwilę się zastanowić, przeanalizować to Co w tym roku było OK Co nie było OK? Co należy jeszcze poprawić? No i…. Odpocząć. Spędzić czas z rodziną I od nowego roku wystartować Z nową energią, z nowym zapałem, z nową siłą Ale w taki sposób, aby robić to mądrze Jak już jesteśmy w temacie tych udogodnień technologicznych To oczywiście też należy wspomnieć o tym, że dobrze jest posiadać jakiś dashboard danych Bo wcześniej mówiłem o tym, żeby można już przeanalizować sobie dany rok do roku Natomiast, żeby dane analizować to trzeba je mieć Po pierwsze Po drugie Trzeba mieć je jakoś zwizualizowane Bez tego ciężko jest je analizować I ciężko jest wyciągać jakieś sensowne wnioski Więc jeżeli takiego dashboardu analitycznego Nie posiadasz To to jest też dobry moment na to, żeby Albo samemu Przysiedzieć sobie nad takim dashbordem Nawet w Excelu Zintegrować sobie jakieś różne źródła danych Albo w oprogramowaniu, które nazywa się Lukker Studio Tak naprawdę tych rozwiązań jest całkiem sporo A jeżeli nie chcesz tego robić samodzielnie To możesz chociaż zastanowić się nad tym Jakie metryki chciałbyś, chciałabyś mierzyć I odezwać się do firmy Chociażby takiej jak nasza Która tego typu rozwiązania wdraża A ponad to, zachęcam Was do tego, żebyście Poeksperymentowali sobie ze sztuczną inteligencją Jeżeli tego jeszcze do tej pory nie robiliście Albo jeżeli uważacie, że to jest coś takiego Co Was może nie dotyczy Albo coś, co ktoś zrobi za Was Albo, nie wiem, zastanawiacie się nad tym Żeby kupić albo późno Jakieś jedno, drugie, trzecie szkolenie To ja zachęcam Was do tego, żeby spróbować samemu To naprawdę nie jest takie skomplikowane I dużo lepiej Dużo bardziej, dużo więcej Wyniesiecie z takiego szkolenia Jeżeli będziecie już mieli wcześniej jakąś bazę Jakieś własne doświadczenia Jakieś własne spostrzeżenia, własne uwagi, pytania I ten czas Takiego spowolnienia pod koniec roku To jest fajny moment na to, żeby sobie Właśnie te tematy Związane ze sztuczną inteligencją Rozwinąć Tak więc, moi drodzy To jest ostatni odcinek PodCastu Ostatni odcinek PodCastu W tym roku oczywiście Dlatego, że w przyszłym roku Odcinki będą się dalej pojawiały Tak jak mówiłem na samym początku Ale no, ponieważ To okres spowolnienia, okres zatrzymania Okres spędzenia czasu z rodziną To ja również mam zamiar Nieco w tym okresie, odpocząć I przez te końcówkę tego roku Odcinki nie będą się pojawiały Myślę, że pierwszy odcinek Pojawi się gdzieś W drugim tygodniu stycznia No bo nad tym podcastem Nie pracuję tylko ja Wiadomo, że są też osoby Które muszą go zmontować Zaplowować, zrobić miniaturkę Wrzucić go do Wrzucić go na platformy I chciałbym, żeby one też mogły Akurat od tych obowiązków Odpocząć Tak więc Życzę wam już teraz Wesołych świąt I życzę wam szczęśliwego nowego roku Bo w tym roku słyszymy się po raz ostatni Mam nadzieję Że ten rok 2024 Był dla was łaskawy I mam nadzieję Że 2025 Będzie jeszcze fajniejszy Iż ten, który był do tej pory I mam nadzieję Że w roku 2025 Oczywiście będziecie nadal chcieli Słuchać tego podcastu Na dzisiaj to tyle Ja wam bardzo dziękuję Jeżeli ten odcinek wam się podobał No to oczywiście Zachęcam was do tego Żebyście zostawili po tym Jakiś ślad W typu łapka w górę Komentarz Subskrypcja Obserwowanie I tak dalej I tak dalej Dajcie znać w ogóle Co uważacie o tym podcastie Czy może od przyszłego roku Powinienem wprowadzić jakiś zmiany Jestem otwarty na wszystkie wasze sugestie Dzięki wam jeszcze raz Dzięki, że byliście teraz ze mną Przez ten ostatni rok I w roku poprzednim I do usłyszenia w styczniu Cześć
2800+ wyświetleń miesięcznie
Create custom landing pages with Lumi that converts more visitors than any website. With lots of unique blocks, you can easily build a page.
4.9 out of 5 stars on Spotify
“Choć czasami, niektóre tematy wydawały mi się banalne to dopiero po przesłuchaniu podcastu wiem, w ilu jeszcze miejscach mogę ulepszyć mój sklep internetowy.”
CEO med&beauty
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Appstar specjalizujące się w doradzaniu i prowadzeniu biznesów eCommerce. Między innymi wykonujemy poniższe usługi.